اعزام دو هزار و 400 مبلغ در دهه آخر ماه صفر به نقاط مختلف كشور

پ, 10/22/1390 - 11:46
اعزام دو هزار و 400 مبلغ در دهه آخر ماه صفر به نقاط مختلف كشور

تهران - مدیر كل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام دو هزار و 400 مبلغ مذهبی همزمان با دهه آخر ماه صفر به منظور تبلیغ و ترویج معارف دینی به نقاط مختلف كشور خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین 'احمد پاك نهاد' در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب اظهار داشت: 900 نفر از این مبلغان از قم و یك هزار و 500 نفر نیز مبلغان بومی هستند كه بر اساس اعلام نیاز مدیران استان ها در روزهای پایانی ماه صفر به انجام امور تبلیغ دینی خواهند پرداخت.

وی تصریح كرد كه از آنجا كه دهه آخر صفر با هفته وقف تقارن یافته و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز پیش رو داریم، مبلغان اعزامی علاوه بر وظایف اصلی خود كه همانا ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، فرهنگ قرآنی، بیان احكام و پاسخگویی به شبهات است، وظیفه دارند به امر ترویج و فرهنگسازی در رابطه با سنت حسنه وقف پرداخته و مردم را با موقوفات جدید آشنا كنند.

پاك نهاد ادامه داد: همچنین از آنجا كه دشمنان داخلی و خارجی سعی در كمرنگ جلوه دادن این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، مبلغان لازم است در سخنرانی های خود بر حضور چشمگیر و پرشور مردم در این دوره از انتخابات تاكید كنند.

مدیر كل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اولویت ما در اعزام مبلغان، امامزاده ها و بقاع متبركه و سپس نقاط محرومی است كه از سوی مدیران استان ها نیاز به مبلغ در آن مناطق اعلام شده است.

پاك نهاد خاطرنشان كرد: همزمان با ماه محرم و صفر دریك اقدام ویژه در امامزاده های شاخصی چون امامزاده صالح (ع)، امامزاده حسن (ع) و امامزاده معصوم (ع) خیمه های معرفتی برپا شده است.

وی افزود: در این خیمه ها كه مبلغان به صورت گروهی حضور دارند با دایر كردن غرفه هایی به ارایه مشاوره به مخاطبان در موضوعات، خانوادگی، ازدواج و اخلاقی، تبلیغ مسایل دینی برای كودكان در قالب نقاشی و داستان می پردازند.

پاك نهاد تصریح كرد كه در بخش دیگری از این خیمه ها با برگزاری نمایشگاه های چند رسانه ای مبلغان به طرح موضوعاتی چون معاد، مسایل سیاسی و فتنه ها به صورت تصویری اقدام كرده اند كه با استقبال چشمگیر مراجعه كنندگان مواجه شده است.

وی اضافه كرد: مشاوره های خانوادگی، اخلاقی و ازدواج در زمینه های مختلف از جمله برنامه های پرمخاطب بوده به گونه ای كه هر مبلغ روزانه پاسخگوی حدود 800 نفر از مراجعه كنندگان بوده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.