ضوابط تحصيل رايگان حافظان كل قرآن در دانشگاه‌ها

چ, 10/21/1390 - 16:33
ضوابط تحصيل رايگان حافظان كل قرآن در دانشگاه‌ها

چهاردهمين جلسه شوراي توسعه فرهنگ قرآني ضوابط تحصيل رايگان حافظان كل قرآن كريم در دانشگاه‌ها در سال 90 را تصويب كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي، دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني با اشاره به تصويب ضوابط تحصيل رايگان حافظان كل قرآن كريم در دانشگاه‌ها، گفت: بر اين اساس سازمان اوقاف و امور خيريه موظف است طي مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور نسبت به پرداخت هزينه تحصيل دانشجويان دانشگاه‌هاي غير دولتي و شبانه در سال 90 كه حافظ كل قرآن كريم هستند اقدام كنند.

وي افزود: دانشجويان متقاضي استفاده از اين مزايا مي‌توانند با ارائه مدارك مستند دال بر حفظ قرآن كريم به اين سازمان، وجوه ثبت‌نام خود در دانشگاه را دريافت كنند.

وي به موضوع بررسي امور قرآني در استان‌ها و تشكيل شوراهاي استاني قرآني در اين جلسه شورا اشاره كرد و گفت: بر اساس مصوبه جلسه دوم شوراي توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف شد تا موضوع را بررسي و پيشنهاد دولت را در اين خصوص به شورا ارائه دهد كه اين پيشنهاد واصل و در دستور اين جلسه قرار گرفت.

محمدي ادامه داد: همچنين در اين جلسه گزارشي از وضعيت تشكيل شوراهاي استاني ارائه و رييس شورا تاكيد كرد با توجه به حضور همه دستگاه‌ها و نهادهاي فعال در حوزه فرهنگي و قرآني در شوراي فرهنگ استان و لزوم اهتمام به موضوع قرآن و توسعه فرهنگ قرآني به عنوان اولين وظيفه اين شورا، ايجاد تشكيلات موازي موجب اخلال در روند امور و هدر رفت منابع است.

وي در خصوص شوراهاي قرآني در استان‌ها، گفت: هماهنگي امور قرآني و پيگيري تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآني در سطوح استاني و شهرستاني منحصرا از طريق شوراي فرهنگ عمومي استان انجام مي‌شود و مصوبات شوراي توسعه فرهنگ قرآني، جهت پيگيري و اجرا علاوه بر دستگاه‌ها به روساي شوراي فرهنگ عمومي استان‌ها نيز ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: همچنين در مواردي كه دستور جلسات شوراي فرهنگ عمومي استان بررسي امور حوزه قرآني است از صاحب نظران موسسات قرآني مردمي و ساير نهادهاي مرتبط دعوت شود، همچنين مقرر شد عضويت سازمان اوقاف و امور خيريه در شوراي فرهنگ عمومي در سطح ملي و استاني پيگيري شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.