آيتالله جوادي آملي و نقل يك خاطره از سيطره آمريكا بر ايران

س, 08/04/1389 - 12:59
آيتالله جوادي آملي و نقل يك خاطره از سيطره آمريكا بر ايران

آمريکاييها اجازه نميدادند متخصصان ايراني قطعات هواپيما را نصب کنند، اما به برکت پيروزي انقلاب اسلامي، مردم کشور آزاد شدند و به استقلال رسيدند.

 

به گزارش مركز خبر حوزه، حضرت آيتالله جوادي آملي دوشنبه شب 3/8/1389در ديدار تعدادي از افسران هواناجا، خطاب به حاضران  گفتند: شما آثار قدرت و برکت الهي را بيشتر احساس ميکنيد و اعتمادتان به صيانت و قدرت الهي بيشتر از ديگران است.

*خاطرهاي ازدوران فعاليت درشوراي عالي قضايي

ايشان با اشاره به خاطرهاي از دوران فعاليتشان در شوراي عالي قضايي در اوايل انقلاب اسلامي که به همراه مرحوم ظهيرنژاد مسئول وقت ژاندارمري به فرودگاه رفته بودند، اظهار داشتند: در آن زمان يکي از مهندسان هواپيمايي ميگفت که قبل از پيروزي انقلاب با اين که علوم مربوط به تجهيزات و قطعات هواپيما را فرا گرفته بود ولي انباردار بود، يعني قطعات مربوط به هواپيما را به آنها تحويل ميدادند و هر وقت که نياز ميشد، آمريکاييها از آنها تحويل ميگرفتند و بر روي هواپيماها نصب ميکردند.

حضرت آيتالله جوادي آملي بر لزوم خودکفايي در امر طراحي و ساخت قطعات مربوط به هواپيما تاکيد کردند و گفتند: بايد سعي کنيد همان طور که در پرواز و هدايت هواپيما و هلي کوپتر مستقل و متخصص هستيد، در ساخت قطعات آن نيز به خودکفايي برسيد؛ اين کار شدني است، به خاطر اين که هوش و استعداد ايرانيها بيشتر از مردم ساير کشورها است.

*خودکفايي در ساخت قطعات و تجهيزات هواپيمايي

استاد برجسته حوزه، هدايت هواپيماهاي فرسوده که از کشورهاي خارجي خريداري ميشوند را کاري دشوار دانستند و تصريح کردند: درست است که خلبانان در هدايت هواپيما تخصص دارند، اما قطعات فرسوده، هميشه انسان را مضطرب مي کند. بهترين راه براي حل اين مشکل، خودکفايي در ساخت قطعات و تجهيزات هواپيمايي است.

معظم له بخشي از دعاي مومنان را مربوط به خودکفاشدن و رسيدن به استقلال دانستند و گفتند: خداوند کريم ميفرمايد، مسلمانان را در تورات و انجيل معرفي کردم و داستان آن اين است که امت اسلامي مثل خوشه گندم است؛ خوشه گندم باريک است و اگر باد بوزد ممکن است بشکند، لکن ما او را هدايت کرديم تا در مقابل حوادث بايستد و براي اين کار به او ياد داديم که چگونه کمرش را گره بزند و محکم ببندد.

ايشان افزودند: مسلمان اين است که کمربند استقلال را خودش درست مي کند و آن را به کمرميبندد؛ بنابراین کسی که به بيگانه نيازمند است، دستور اسلام را رعايت نکرده است.

حضرت آيتالله جوادي آملي خاطرنشان کردند: دعا، گاهي نظير دعاي ائمه اطهار(ع) مرده را زنده ميکند و مريض را شفا ميدهد، اما دعاهايي که براي ما مشخص کردهاند درهمه امور نياز به راهنمايي است.

* اثرقطعي دعا

معظم له، اثرقطعي دعا را در چند مورد بيان کردند و با ذکر مثالي در همين رابطه اظهار داشتند: اولين اثر قطعي دعا اين است که خداوند به ما عنايت مي کند که بيمار را پيش کدام پزشک ببريم؛ وقتي اين کار را انجام داديم پزشک به خوبي نوع بيماري را تشخيص مي دهد و خداوند به برکت دعا، طبيب را هدايت مي کند که از بين انواع داروها، داروهاي مورد نياز بيمار را تجويز کند.

ايشان در ادامه گفتند: مرحله بعد اثر قطعي دعا مربوط به سرپرستان بيمار است که خداوند آنها را هدايت مي کند که به داروخانه مطمئني بروند و داروهاي سالم را دريافت کنند. وقتي دارو تهيه شد خداوند پرستار و يا کسي که مي خواهد بيمار را در خوردن دارو راهنمايي کند، هدايت مي کند که در اين کار دچار اشتباه نشود و در نهايت دستگاه گوارش بيمار را آماده مي کند تا پذيراي دارو باشد.

* دعا فقط به مسائل مالي اختصاص ندارد

حضرت آيت الله  جوادي آملي تصريح کردند: دعا فقط به مسائل مالي و بيماري اختصاص ندارد، بلکه نيازمندي يک جامعه براي استقلال و آزادي نيز در همين راستاست.

براساس گزارش روابط عمومي بنياد بينالمللي علوم وحياني اسراء، ايشان در پايان تاکيد کردند: ما در همه امور محتاج دعا هستيم و هر کسي بايد در امور مربوط به فعاليت و تخصص خودش، جامعه را مستقل کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.