حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان؛اسلام منهای سیاست، تز استعمارگران اروپایی

ش, 08/01/1389 - 12:45
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان؛اسلام منهای سیاست، تز استعمارگران اروپایی

حوزه علمیه باید برای روشنگری ذهن طلاب جوان، تاکتیک جبهه استکبار که به ترویج « اسلام بدون روحانیت و اسلام منهای سیاست» می‌پردازند را تحلیل کند.

 

رییس دفتر پژوهش‌های مرکزرسیدگی به امور مساجد با اشاره به اولین سخنرانی مقام معظم رهبری در سفر به قم گفت: طرح اسلام منهای روحانیت و جدایی دین از سیاست برای حوزه یک وظیفه و تکلیف است که به آن بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان افزود: « جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باید سلسله نشست‌های تخصصی در مدرسه فیضیه برگزار کنند و این دو مسئله را برای روشنگری طلاب جوان تحلیل کنند.

این استاد حوزه اضافه کرد: اسلام بدون روحانیت یعنی اسلام منهای مربی و معلم که در این صورت اسلام واقعی به زوال خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: اسلام بدون عالم دینی تز استعمارگران اروپایی برای از بین بردن اصل اسلام است که برای اولین بار توسط استعمارگران اروپایی وارد کشور شد و روشنفکران غرب‌زده آن را مطرح و دیگران هم تحت تأثیر قرار گرفتند.

اين استاد حوزه با اشاره به بحث بصیرت افزایی که مقام معظم رهبری مطرح نمودند، افزود: بصیرت یعنی حوزویان بدانند در چه زمان و جهانی قرار دارند و بتواند برنامه‌ها و دروس خود را هماهنگ با زمان پیاده کرده و مواظب فتنه‌های استعمار گران دنیا باشد.

رییس دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: بُعد دیگر بصیرت این است که باید کسانی را که برای از بین بردن دین اسلام، نظام جمهوری اسلامی ‌و ولایت فقیه تلاش می‌کنند، آن‌ها را بشناسیم و وظیفه خود را تشخیص دهیم.

وی با بیان این که استقبال پرشور مردم از مقام معظم رهبری شایعات را نقش برآب کرد، بیان داشت: از مدت‌ها پیش دشمن برای سفر رهبر معظم انقلاب به قم شایعه پراکنی می‌کرد، اما با استقبال بی نظیر مردم همه ترفندها نقش برآب شد.

 این استاد حوزه ادامه داد: مقام معظم رهبری در این سفر نیز مانند همیشه نسبت به شایعه‌پراکنی‌هاي دشمن هشدار دادند تا مردم مواظب توطئه‌ها باشند.

وی افزود: آنچه امروز دشمن را خوشحال می‌کند به ضرر ماست باید کاری کنیم دشمن غضبناک شود و آن وقتی است که مسئولان نظام و مردم با همدیگر وحدت داشته باشند .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.